Navne

Chef for kritiseret familieafdeling stopper

Børn-, unge- og socialchef Lone Bjerregaard har indgået en fratrædelsesaftale med Langeland Kommune.

Lone Bjerregaard stopper som chef i Langeland Kommune. Foto: Colourbox

05. 05. 2022 - kl. 12:13
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Efter 10 år i Langeland Kommune stopper Lone Bjerregaard som børn-, unge- og socialchef. Det skriver Fyens Stiftstidende, som beretter, at både økonomiudvalget og byrådet har godkendt en fratrædelsesaftale, der er blevet forhandlet på plads med Lone Bjerregaard, som i øjeblikket er sygemeldt.

Ifølge Fyens Stiftstidende har Lone Bjerregaard været hovedperson i nogle udskældte sager i kommunen. I 2020 blev planen for en ny skolestruktur på Langeland droppet, fordi den indeholdt fejl om blandt andet høringsfrister og var i strid med et politisk løfte fra en samlet kommunalbestyrelse.