Navne
Arbejdsmiljø

Udskældt børn- og skoledirektør fritages for tjeneste

Efter længere tids kritik og en arbejdsmiljøundersøgelse blandt medarbejdere og ledere fritages direktør for børn- og skoleforvaltningen i Randers Kommune, Michael Maaløe, for tjeneste.

Børn- og skoledirektør i Randers Kommune, Michael Maaløe, har længe været undre kritik. Foto: Randers Kommune

05. 05. 2022 - kl. 12:29
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

En arbejdsmiljøundersøgelse blandt medarbejdere og ledere i børn- og skoleforvaltningen i Randers Kommune er nu afviklet, og økonomiudvalget har på baggrund af undersøgelsen besluttet at fritage direktør Michael Maaløe for tjeneste. Udvalget indstiller samtidig til byrådet, at samarbejdet med Michael Maaløe ophører. Det skriver kommunen i en pressemeddelelse.

– Vi har nu dokumentation for en række udfordringer i forhold til arbejdsmiljø og trivsel i børn- og skoleforvaltningen. Rapportens konklusioner gør stort indtryk. Vi må konstatere, at det billede rapporten tegner af ledelsesstil ikke stemmer overens med kerneværdierne i forvaltningen af Randers Kommune. Det handler vi på. Som økonomiudvalg indstiller vi derfor, at vi er nødt til at afbryde samarbejdet, siger borgmester Torben Hansen (S).