6 resultater

Det skal være muligt at dække ukrainernes husleje

Beskæftigelse
Flygtninge
Integration

Der findes 3.300 tomme almene boliger i Danmark. Mange af dem befinder sig der, hvor de ukrainske flygtninge er. Men kommunerne kan ikke bruge dem, fordi de er for dyre. Skives borgmester vil gerne have indført muligheden for at give huslejetilskud. KL mener løsningen er, at kommunerne får mulighed for at bruge almene boliger midlertidigt.

Ny sundhedschef til Solrød

Navne

Sigrid Rahbek Thorlaksen er ny sundhedschef i Solrød Kommune. Hun er i forvejen konstitueret i stillingen.

Mere og tidligere inddragelse skal få kommunerne i mål med budgetterne

KL
Byråd

Bestyrelsen i KL har vedtaget en ny model for den faseopdelte budgetlægning. Principperne i aftalesystemet fastholdes, men KL vil sikre en tidligere og bredere inddragelse fremover.

Kommuner kan nu forbyde gamle brændeovne

Miljø
Forurening
Folketinget

En ny lov fra Folketinget før det muligt for kommunerne at forbyde brændeovne og pejseindsatser produceret før juni 2008 i områder med fjernvarme eller naturgas.

Arbejdsskader kan også ske derhjemme

Arbejdsmiljø

Hvis man kommer til skade, mens man arbejder hjemme, er det en arbejdsskade, fastslår Ankestyrelsen. Men kun hvis skaden sker i relation til arbejdet.

Borgmester bliver præsident: Her er ugens navne

Navne
Administration

Danske Kommuner sikrer i dette opsamlingsheat et overblik over ugens navnenyheder.