Borgere kan udpege bevaringsværdige bygninger

Frem til 23. juni kan alle københavnere indstille bygninger, de mener bør beskyttes mod nedrivning. Alle er lokale eksperter i byen, siger overborgmesteren.

Magstræde i det indre København rummer allerede mange fredede bygninger. Men snart kan flere komme til. Foto: Colourbox

09. 05. 2022 - kl. 11:34
Tekst af Mads Brandsen

Mange af Københavns omkring 90.000 bygninger emmer af historie. Og nogle af dem er så særlige, at de er værd at bevare.

Hvilke kan alle borgere i kommunen nu være med til at afgøre, for frem til 23. juni kan københavnerne indstille bygninger, der bør bevares for eftertiden og beskyttes. Målet er at finde flere bevaringsværdige bygninger i byen, oplyser kommunen i en pressemeddelelse.