Social
Velfærd
Folketinget

Eksperter skal sikre udviklingen på socialområdet

Et nyt ekspertudvalg nedsat af regeringen og KL skal give anbefalinger til at sikre udviklingen på socialområdet både fagligt og økonomisk.

Et ekspertudvalg skal sikre udviklingen på socialområdet. Foto: Colourbox

10. 05. 2022 - kl. 12:06
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Et udvalg af eksperter skal nu sikre, at der kommer mest mulig velfærd ud af de over 50 milliarder kroner, kommunerne hvert år bruger på socialområdet. Eksperterne skal således komme med anbefalinger til en mere bæredygtig udvikling på socialområdet. Det skriver Social- og Ældreministeriet i en pressemeddelelse.

Det er KL og regeringen, som er gået sammen om at nedsætte ekspertudvalget, og nu er kommissoriet besluttet og medlemmerne udpeget.