Arbejdsmarked
Ukraine

På jobmesse kan flygtninge og virksomheder få et match: Det hele starter med et møde

Ukraine flygtninge og andre jobsøgende blev tirsdag matchet med lokale virksomheder på en stort anlagt jobmesse i Hillerød. Kommunen håber, at et møde og en dialog kan få mange i job. Men et match kræver også en forventningsafstemning, der ikke altid er ligetil.

Til en jobmesse i Hillerød Kommunes byrådssal blev virksomheder og ukrainske flygtninge matchet med hinanden. Foto: Nicolai Lorenzen

11. 05. 2022 - kl. 12:21
Tekst af Martin Pedersen, Thomas Kokholm Nielsen

Byrådssalen i Hillerød var tirsdag ikke fuld af de lokalpolitikere, som sædvanligvis holder møder i salen. Tværtimod havde ukrainske flygtninge og andre jobsøgende fundet vej til rådhuset i Hillerød for at deltage i kommunens jobmesse.