Byråd
Folketinget

Forslag forkastet: Borgmestre beholder honorar for bestyrelsesarbejde

Et flertal i Folketinget forkastede forslag om, at borgmestre, rådmænd og regionsrådsformænd ikke skal modtage honorar for bestyrelsesarbejde og mellemkommunalt arbejde.

Et flertal i Folketinget har afvist at fjerne borgmestre, rådmænd og regionsrådsformænds honorar for bestyrelsesarbejde og repræsentation i mellemkommunale selskaber. Foto: Colourbox

16. 05. 2022 - kl. 12:42
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Landets borgmestre, rådmænd og regionsrådsformænd kan beholde den løn, de får for bestyrelsesarbejde og repræsentation i mellemkommunale selskaber.

Et flertal i Folketinget har således forkastet et forslag fra SF, der ville sløjfe muligheden for at få honorar for bestyrelsesarbejde.