Ældre
Miljø

Set & sket: Demenskor har syngende succes

Et demenskor synger derudaf i Odsherred, private kan få tinglyst deres træer i Hjørring, og kunst skal holde graffitimalere væk fra en tunnel i Roskilde. Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Til demenskor får man smørret stemmen og minderne vækkes til live. Foto Odsherred Kommune / Instagram

18. 05. 2022 - kl. 10:11
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Demenskor har syngende succes

Odsherred Kommune har igennem foråret spredt nyheden om et nyt demenskor. Arrangørerne havde håbet, at 20 ældre ville melde sig til, men nyheden har spredt sig, og hele 30 borgere er nu en del af demenskoret.

Koret er et gratis fritidstilbud, der strækker sig over seks mandage. Tilbuddet er rettet mod borgere i eget hjem med demens. Deres familie og venner er også velkomne. Arrangementet har til formål at skabe glæde og samvær. Oven i hatten er er sang sundt for krop og sind i og med, at stemmen smøres, blodet iltes og minderne kommer frem.