Digitalisering
Ældre

Ældre Sagen hjælper borgere i gang med MitID

I Hedensted har borgerservice fået hjælp fra uventet kant til at bistå borgere med at komme i gang med MitID.

19. 05. 2022 - kl. 11:43
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Ligesom mange andre kommuner i landet, har borgerservice i Hedensted Kommune haft svært ved at følge med den store efterspørgsel på hjælp til MitID fra kommunens borgere. Det har et samarbejde med Ældre Sagen afhjulpet.

Alene på én uge fik 90 borgere således it-hjælp i Ældre Sagens tre frivillighuse, der ligger i henholdsvis Juelsminde, Hedensted og Tørring. Nu er der fem it-frivillige fra Ældre Sagen, som tager sig af opgaven. Og mens borgerne venter på hjælp, bliver de tilbudt en stol, en kop kaffe og en småkage.