Jura
Sagsbehandling

Borgerrådgiver: Der skal strammes op på retssikkerheden

Borgerrådgiveren i Københavns Kommune slår i sin beretning fast, at Københavns Kommune i nogle tilfælde er udfordret, når det kommer til at efterleve borgernes rettigheder efter forvaltningsloven.

Borgerrådgiveren i København slår alarm. Foto: Københavns Kommune

19. 05. 2022 - kl. 12:19
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

I mere end halvdelen af de klager, der indgik hos borgerrådgiveren i København sidste år, var kommunens forvaltninger enige i, at klagen var berettiget. Det betyder, at der er sket fejl eller har været dårlig borgerbetjening i de sager. Det skriver borgerrådgiveren i sin beretning for 2021.