Valg
Digitalisering

Kommune ville finde valgtilforordnede, men fik sendt helt forkerte breve med posten

Københavns Kommune ville opfordre borgere til at blive valgtilforordnede ved folkeafstemningen den 1. juni, men kom i stedet til at sende graviditetstilbud ud til over 170.000 københavnere.

Det var et helt forkert brev, Københavns Kommune fik sendt afsted til over 170.000 københavnere. Foto: Colourbox

20. 05. 2022 - kl. 12:15
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det var ikke et tilbud om at blive valgtilforordnet, der landede i 171.143 københavneres digitale postkasse for nylig. Selvom det var Københavns Kommunes intention at opfordre flere til at melde sig som frivillige valgtilforordnede ved folkeafstemningen den 1. juni, var det i stedet et brev om graviditet, der blev sendt ud til københavnerne.