Ældre
Rekruttering
Arbejdsmarked

Blot 19 ud af 544 medarbejdere i Langelands ældrepleje er klar til at gå op i tid

Som andre kommuner kæmper Langeland for at rekruttere medarbejdere til ældreplejen. En af løsningerne kan også være at lade de eksisterende medarbejdere arbejde flere timer – men det er der meget begrænset appetit på.

Meget få medarbejdere vil arbejde længere i ældreplejen på Langeland. Foto: Colourbox

23. 05. 2022 - kl. 12:06
Tekst af Mads Brandsen

Fremtidsscenarierne for ældreplejen på Langeland ser dystre ud. Om blot ti år er antallet af ældre steget med 700 personer, så der til den tid er 2.500 ældre over 75 år. Det gør udfordringen med at rekruttere social- og sundhedspersonale endnu større.

Kommunens ældre- og handicapudvalg har foretaget en undersøgelse blandt alle 544 medarbejdere på ældreområdet for at høre, om de er interesserede i at arbejde flere timer. Det er det helt store flertal ikke interesserede i, skriver Fyns Amts Avis.