Landdistrikter giver ris og ros til medieaftale

Ny medieaftale møder ros for sit fokus på at styrke lokale og regionale medier fra Landdistrikternes Fællesråd. Medieaftale skaber bedre balance, men det er ikke nok, mener de.

Steffen Damsgaard mener at medieaftalen på mange måder er god for landdistrikterne. Foto: Landdistrikternes Fælleråd

23. 05. 2022 - kl. 12:10
Tekst af Thomas Kokholm

Lørdag formiddag kunne et flertal i Folketinget bestående af regeringen, Radikale Venstre, Enhedslisten, SF, Alternativet, Frie Grønne og Kristendemokraterne præsentere en ny medieaftale. Aftalen betyder blandt andet, at mediestøtten til de lokale og regionale medier styrkes samtidig med, at der afsættes en pulje til distriktsblade og ugeaviser.

Selvom formanden for Landdistrikternes Fællesråd Steffen Damsgaard gerne havde set en bredere aftale, så møder aftalen ros for sit fokus på at styrke regionale og lokale medier.