Navne
Velfærd

Ny velfærdsdirektør i Sorø

Sorø Kommunes nye velfærdsdirektør har ledelseserfaring fra velfærdsområderne i Vestjylland og Fyn.

Henrik Juul Kjær kommer fra en stilling som fagchef i Ringkøbing Skjern Kommune. Foto: Privat

23. 05. 2022 - kl. 10:10
Tekst af Thomas Kokholm

Henrik Juul Kjær bliver Sorø Kommunes nye velfærdsdirektør fra 1. juli. Han er 50 år og har solid ledelseserfaring fra velfærdsområderne i en række kommuner.

Henrik Juul Kjær er 50 år og kommer fra en stilling som fagchef i Ringkøbing Skjern Kommune, hvor han har haft ansvaret for handicap- og psykiatriområdet. Han har tidligere været velfærdsdirektør i Assens Kommune og har desuden haft en række chefstillinger i blandt andet Svendborg Kommune. Han har gennem sin karriere stået i spidsen for en lang række projekter inden for velfærdsudvikling og samarbejdet med blandt andet professionshøjskoler og styrelser.