Nyt fra robotbyen: Teknologiforståelse begynder med læreren
Mens det trækker ud med at få taget en politisk beslutning om, hvordan faget teknologiforståelse skal indføres i landets folkeskoler, får robotbyen Odense nu en fondsbevilling, der sætter yderligere skub i arbejdet med teknologiforståelse i kommunens skoler.
Et treårigt forsøg med teknologiforståelse som en ny faglighed i folkeskolen er afsluttet, men der er endnu ikke taget en politisk beslutning om faget fremtid.
I Odense Kommune sættes der nu turbo på den motor, der styrer, hvor hurtigt alle børn i Odense kan forstå og arbejde kritisk og kreativt med teknologi. Det kræver nemlig flere lærere, der er dygtige til at arbejde med elevernes teknologiforståelse. Et af grebene er, at lærerne, der allerede arbejder fokuseret med det, i højere grad kan dele deres viden og arbejdsmetoder med kollegaerne. Det har A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal netop bevilget 4,4 millioner kroner til.
Log ind
For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.
Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her