KL
Forebyggelse
Sundhed

Aalborg vinder pris for arbejdet med unges trivsel

KL’s Forebyggelsespris går i år til Aalborg Kommune for deres partnerskab med ungdomsuddannelserne om at fremme unges sundhed og trivsel.

Aalborg Kommune modtog KL's Forebyggelsespris på Social- og Sundhedspolitisk Forum. Foto: Astrid Christine Jensen-Kanstrup

25. 05. 2022 - kl. 12:51
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

KL’s Forebyggelsespris blev onsdag formiddag for tredje gang uddelt på KL’s Social- og Sundhedspolitiske Forum. I år løb Aalborg Kommune med prisen for sit unikke partnerskab med de 13 ungdomsuddannelser i kommunen. Partnerskabet er en tværgående indsats, hvor kommunen og uddannelserne i fællesskab skaber sundhedstilbud tæt på de unges hverdag.

– Jeg er selvfølgelig rigtig glad for, at Aalborg Kommune vinder prisen. Forebyggelsesprisen er med til at sætte fokus på det vigtige arbejde, der gøres i mange kommuner for at forebygge og forbedre sundhedstilstanden hos borgerne. Det er en kolossal vigtig opgave, at vi hele tiden prioriterer forebyggelsen, for ellers bliver opgaverne helt uløselige i behandlingsdelen, siger Jes Lunde (R), rådmand for Sundhed og Kultur i Aalborg Kommune til Danske Kommuner.