Næstved har brugt penge på dyre gaver, pasning af heste og vin

I en længere årrække har ledere og medarbejdere i Næstved modtaget blandt andet gavekort og været på restaurant for kommunens penge. Borgmesteren er i chok.

Næstveds borgmester er chokeret over den omgang med kommunens penge, der har været. Foto: Colourbox

30. 05. 2022 - kl. 11:13
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Næstved Kommune har i en årrække brugt offentlige midler på køb, der strider imod reglerne for, hvad der må bruges penge på for kommunens regning. skriver DR, der har fået et internt revisionsnotat fra kommunen vurderet af flere eksperter.

Flere ledere og medarbejdere på skoler og i dagtilbud har modtaget massage og været på restaurant, kategoriseret som belønningsarrangementer. Der har været foretaget flere privatindkøb, og der er blandt andet blevet etableret internet på privatadresser.