6 resultater

Kommunerne er klar til at hjælpe flygtninge - men de må ikke

KL
Folketinget
Flygtninge

Kommunerne melder sig klar til at modtage ukrainske flygtninge, men hvis de ikke søger asyl, er der ikke hjemmel til at hjælpe dem. KL efterspørger klarere lovgrundlag.

Stjernebarnet og den mismodige trold lærer børn i Rudersdal om følelser

Forsyning
Ældre
Børn

Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Byrådspolitiker ved den ukrainske grænse: Jeg er her så længe, jeg kan gøre nytte

Byråd
Flygtninge
Navne

Byrådspolitiker i Brønderslev Martin Bech (V) ankom til den ukrainsk-polske grænse i går for at hjælpe flygtninge.

60 kommuner stifter forening og etablerer et fælles sekretariat i Viborg

Datasikkerhed
Digitalisering

GDPR og databehandleraftaler trækker tænder ud i kommunerne. Nu går 60 kommuner sammen om at løfte opgaven i fællesskab. Det gør man ved etablere et sekretariat i Viborg, der kan behandle alle medlemskommunernes aftaler.

Nu behøver kommuner ikke spørge politiet om lov til at flage med det ukrainske flag

Ukraine

Justitsministeriet giver helt ekstraordinært lov til, at private og offentlige myndigheder i en periode må flage med det ukrainske flag uden politiets tilladelse.

Dragør køber nyt drikkevand

Byråd
Forsyning
Forurening

Pesticider og PFAS i drikkevandet i Dragør har medført, at kommunen nu skal til at købe drikkevand udenfor kommunen.