Forsyning
Ældre
Børn

Stjernebarnet og den mismodige trold lærer børn i Rudersdal om følelser

Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.

Hjemmelavet instrument. Foto: Rudersdal Kommune.

02. 03. 2022 - kl. 12:45
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

På Rønnebærvej i Holte, Rudersdal, ligger natur- og kulturhuset. Her kan børn få en bred vifte af kulturelle oplevelser, og i disse uger møder en bunke fireårige børnehavebørn violinist Karen Humle og forfatter Susanne Holck. De har lavet et tredagsforløb, der skal lære børnene om samarbejde, følelser, musik og fortælling.

– I projektet møder børnene en trold, der aldrig er helt glad, helt trist eller helt vred. En trold uden venner, lige bortset fra en lysende blå stjerne, som en dag banker på troldens dør. Det er historien om et venskab, og sammen med børnene udforsker vi, hvordan følelser kan udtrykkes, accepteres og håndteres, siger Susanne Holck i en pressemeddelelse fra Rudersdal Kommune.