8 resultater

Frygt for cyberangreb får kommunerne til at sikre sig

Udland
Ukraine

Risikoen for hackerangreb som følge af situationen i Ukraine får flere kommuner til at gennemgå deres cybersikkerhed. Center for Cybersikkerhed forventer ikke på nuværende tidspunkt angreb, men situationen kan hurtigt ændre sig, lyder det fra fungerende chef.

Kyivs borgmester bliver æresmedlem af EU-organ

EU
Udland
Ukraine

Krigen i Ukraine sætter sit præg på European Summit of Regions and Cities i Marseille, hvor lokalpolitikere fra hele EU mødes i disse dage. Ved åbningen blev det meddelt, at Kyivs borgmester er blevet æresmedlem

Kommunerne kan huse 15.000 ukrainere, og særlov vil give hjemmel til at hjælpe dem

KL
Folketinget
Flygtninge

En ny undersøgelse fra KL viser, at kommunerne har husly til mindst 15.000 ukrainere. En ny særlov skal sikre, at kommunerne også får hjemmel til at kunne hjælpe ukrainere med dagtilbud og sundhedstilbud.

Kammeradvokaten skal granske ulovlig praksis i Rudersdal

Byråd
Jura
Administration

Intern undersøgelse peger på, at forvaltningen har overtalt forældre til ikke at klage.

Kommunale arbejdspladser er længst fremme med røgfri arbejdstid

Arbejdsmiljø
Sundhed

52 procent af de ansatte i kommunerne har røgfri arbejdstid. Det er langt flere end ansatte på statslige og private arbejdspladser.

Ny fagchef i Ringkøbing-Skjern

Navne

Anne Trine Larsen bliver ny fagchef i børn og familie i Ringkøbing-Skjern Kommune.