Udland

Frygt for cyberangreb får kommunerne til at sikre sig

Risikoen for hackerangreb som følge af situationen i Ukraine får flere kommuner til at gennemgå deres cybersikkerhed. Center for Cybersikkerhed forventer ikke på nuværende tidspunkt angreb, men situationen kan hurtigt ændre sig, lyder det fra fungerende chef.

03. 03. 2022 - kl. 12:39
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Ruslands invasion af Ukraine har involveret større hackerangreb mod landet. Angreb, der i fremtiden måske kan ramme Danmark, og som derfor har fået kommuner til at gennemgå deres cybersikkerhed for at beskytte borgernes data.

– Vi følger udviklingen i Ukraine meget nøje med fokus på de ting, som kunne gøre, at der sker en ændring i forhold til trusselsbilledet, siger fungerende chef i Center for Cybersikkerhed Mark Fiedel til Danske Kommuner.