KL
Folketinget
Flygtninge

Kommunerne kan huse 15.000 ukrainere, og særlov vil give hjemmel til at hjælpe dem

En ny undersøgelse fra KL viser, at kommunerne har husly til mindst 15.000 ukrainere. En ny særlov skal sikre, at kommunerne også får hjemmel til at kunne hjælpe ukrainere med dagtilbud og sundhedstilbud.

Foto: Colourbox

03. 03. 2022 - kl. 12:18
Tekst af Mads Brandsen

I en ny undersøgelse fra KL skønner kommunerne, at de samlet har husly til mindst 15.000 ukrainere. Det skriver KL i en pressemeddelelse.

– At kommunerne kan stå klar med mindst 15.000 sengepladser, vidner om den enorme opbakning og vilje til at hjælpe, der er i landets kommuner og blandt civilsamfundet, siger KL’s formand Jacob Bundsgaard (S).