Klima
Miljø
Natur

KL lancerer klimakort

KL lancerer i dag Kommunernes Klimakort. Det er et interaktivt landkort, hvor kommunernes mange klimatiltag kan findes til inspiration.

Foto: Kl.dk

04. 03. 2022 - kl. 10:50
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Fredericia opsamler forbrugsdata på kommunale bygninger for at optimere energiforbruget. Bornholm undersøger, hvordan elbiler kan være med til at forsyne elnettet med strøm. I bydele Låsby i Skanderborg beskyttes 2.000 mennesker mod ødelæggende regnmængder i et område med nye rekreative faciliteter og områder, der kan opmagasinere regnvand.

Det er blot af de mere end 250 eksempler på bæredygtige kommunale indsatser, som man kan finde i KL’s nye Kommunernes Klimakort.