Byråd
EU

Unge politikere: Vi mærker alle, hvor vigtigt demokratiet er

Morten Siig Henriksen (SF) fra Syddjurs og Hediye Temiz (R) fra Albertslund er taget til EU-topmøde for lokalpolitikere i Marseille. De føler sig inspireret af det store udsyn, for med krigen i Ukraine får det internationale samarbejde en ny dimension.

Hediye Timez og Morten Siig Henriksen får masser as international inspiration med hjem fra Marseille til arbejdet i deres respektive kommunalbestyrelser. Foto: Thomas Kokholm

04. 03. 2022 - kl. 12:45
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

Blandt de 2.000 politikere fra hele Europa, der i disse dage mødes til EU’s regionsudvalgs topmøde i Marseille, er også flere unge lokalpolitikere.

To af dem er 24-årige Morten Siig Henriksen (SF), der er i gang med sin anden periode i byrådet i Syddjurs, og 23-årige Hediye Temiz (R), Albertslund, der også er i gang med sin anden periode.