Skole
Folketinget
KL

Regeringen indkalder til forhandlinger om frihedsgrader i folkeskolen

Regeringen vil videreføre frihedsgrader i folkeskolen, og de indkalder derfor folkeskoleforligskredsen til forhandlinger. KL er positive og håber samtidig på en udvidet åbningstid i SFO’en.

07. 03. 2022 - kl. 09:47
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

I det kommende skoleår skal det fortsat være muligt at konvertere al understøttende undervisning til blandt andet delehold og tolærerordninger. Sådan lyder det fra Børne- og Undervisningsministeriet i en pressemeddelelse.

– Skolerne og kommunerne har sat stor pris på den frihed til at tilrettelægge undervisningen af fra, hvad der giver mest fagligt mening for eleverne, i det forgangne skoleår. Regeringen mener på den baggrund, at der er god grund til at samle nogle flere erfaringer med det i det kommende skoleår. Derfor indkalder vi nu folkeskoleforligskredsen for at se, om der kan opnås enighed om det, siger børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil.