6 resultater

"Vi har virkelig brug for den særlov inden minibussen med ukrainere holder der"

Flygtninge
Ukraine

I Vesthimmerland bor og arbejder omkring 550 ukrainere. Fem af dem er ansat hos borgmester Per Bach Laursen (V). Kommunen forbereder sig på et stort rykind af flygtninge og planlægger indkvartering i tomme plejeboliger.

Landdistrikter: Politikerne bør hæve kørselsfradraget

Folketinget
Økonomi

Pendlerne rammes hårdt af benzin- og dieselpriserne himmelflugt i kølvandet på den globale usikkerhed. Især i Landdistrikterne, hvor der ikke er reelle alternativer, er det en udfordring. Formanden for Landdistrikternes Fællesråd til at efterlyse øjeblikkelig politisk handling i form af en ændring af kørselsfradraget.

Vejle frifindes for skyld i gammel incestsag

Jura
Udsatte børn og unge

En 55-årig kvinde skal betale godtgørelse tilbage til kommunen, har landsretten afgjort.

"Der er ingen tvivl om, det er vigtigt for borgmesteren i Haderslev, når der tales forsvar"

Folketinget
Økonomi

Traditionelt er Haderslev en forsvarskommune med omkring 2.000 arbejdspladser i Forsvaret inden for kommunegrænsen. Derfor er borgmesteren også positiv over, at der i Folketinget for første gang i mange år tales om at opruste det danske forsvar.

Kolding ansætter erfaren ungechef

Ledelse
Navne

Kolding Kommune henter Ole Graversen fra Region Midtjylland og gør ham til ny ungechef.

Kommuner lyser op for Ukraine

Udland
Kultur

Hver uge giver Danske Kommuner et indblik i, hvad der sker i kommunerne. Tip modtages gerne på aktuelt@kl.dk.