7 resultater

Kommunerne vil have fleksibilitet, finansiering og fordeling med i særlov

Lås ikon

Mandag skal en særlov om ukrainske flygtninge fremsættes, og KL har tre klare ønsker til loven: Der er brug for finansiering, fleksibilitet og en fordelingsmodel af de ukrainske flygtninge, siger formand Jacob Bundsgaard (S).

Kommunerne får midlertidig hjemmel til at hjælpe ukrainere

KL
Folketinget
Flygtninge

Flere tusinde ukrainere er allerede ankommet til landets kommuner, som er i fuld gang med at finde løsninger til at tage godt imod dem. Nu er der skabt formel hjemmel til den indsats, kommunerne har ydet, siden ukrainerne begyndte at komme til Danmark.

Vi lever længere – men vi får også flere år med sygdom

Sundhed
KL
Ældre

Den nye nationale sundhedsprofil viser, at danskernes stigende levealder også betyder flere år med sygdom. KL efterlyser en plan for behandlingen af de mange danskere, som lever med kronisk sygdom.

Folketingspolitiker kritiserer Horsens efter aflysning af kunstudstilling

Udland
Byråd

Horsens Kommune har aflyst en udstilling med to russiskfødte kunstnere på Horsens Kunstmuseum. Zenia Stampe (RV) retter skarp kritik mod beslutningen, mens formanden i kultur- og fritidsudvalget holder fast.

Hemmeligholdte salgsplaner vækker undren: Hvem vil købe et dyrt, fredet slot?

Byråd
Folketinget

Regeringen har med en hemmelig politisk aftale fundet flertal for at sælge Charlottenlund Slot. Det vækker undren på rådhuset i Gentofte, hvor Jesper Marcus (K) dog kan forsikre for, at der ikke kan foretages store ændringer.

Alle mails til Randers Kommune slettet under cybersikring

Udland

Da Randers Kommune ville sikre sig mod mulige cyberangreb, blev alle mails sendt til kommunen i en kortere periode slettet ved en fejl.