Udland

Alle mails til Randers Kommune slettet under cybersikring

Da Randers Kommune ville sikre sig mod mulige cyberangreb, blev alle mails sendt til kommunen i en kortere periode slettet ved en fejl.

10. 03. 2022 - kl. 09:50
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Tirsdag ville Randers Kommunes IT-afdeling ændre spamfilteret for at blokere en række konkrete mailadresser. Et forsøg på at sikre sig mod cyberangreb.

– Randers Kommune er som følge af situationen i Ukraine ekstra opmærksom på cybertrusler - herunder mulige angreb, der kan komme via mails. I den forbindelse foretager vi løbende ændringer i vores spamfilter. I forbindelse med opdatering af filteret i går skete der desværre en fejl. Det har desværre betydet, at alle eksterne mails sendt til Randers Kommune er blevet slettet i en periode tirsdag eftermiddag og aften, indtil fejlen blev opdaget og rettet, siger Randers Kommunes økonomidirektør Lars Sønderby i en pressemeddelelse.