7 resultater

Ny aftale: Fordeling af ukrainske flygtninge bliver ikke ren matematik

Flygtninge
KL
Folketinget

Regeringen og KL har indgået en aftale om, hvordan modtagelsen af flygtninge fra Ukraine skal ske bedst. Aftalen indebærer blandt andet, at der tages hensyn til ukraineres relation til Danmark, når de ukrainske flygtninge skal fordeles i landets kommuner.

Holmegaard tages i brug som asylcenter

Flygtninge

Ukrainske asylansøgere skal flytte ind i det tidligere asylcenter Holmegaard på Langeland.

Dragør dropper UNESCO-ambitioner

Byråd
Kultur

Sagen har splittet kommunalbestyrelsen, og Socialdemokratiet var delt i spørgsmålet.

Og de nominerede til klimaprisen er…

KL
Energi
Miljø

KL uddeler for første gang en klimapris ved Kommunalpolitisk Topmøde i næste uge. Nu offentliggøres de fire nominerede kommuner. Nørreådal i Viborg, en dæmning ved Odder, bæredygtigt byggeri i Køge og energifællesskaber i Middelfart dyster om førstepladsen.

Direktionen i Hjørring skal tage sig af kommunaldirektørens opgaver

Ledelse
Navne

Økonomi- og arbejdsmarkedsdirektør Leif Johannes Jensen bliver konstitueret kommunaldirektør i Hjørring fra 1. april, men det bliver den samlede direktion, som skal varetage kommunaldirektøropgaverne.

Flertal i Folketinget forlænger folkeskolens frihedsgrader

Folketinget
Skole

Et bredt flertal i Folketinget er blevet enige om, at det også i det kommende skoleår skal være muligt at konvertere al understøttende undervisning.