Arbejdsmarked
Integration

Aarhus opretter 500 nye nytteindsatser til integration

Aarhus Kommune opretter 500 nye nytteindsatser for borgere med integrationsbehov. Kommunen præsenterer en model, der skal klæde borgere på til job og mindske manglen på arbejdskraft.

Foto: Hung Tien Vu

11. 03. 2022 - kl. 08:34
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Med budgetforliget for 2022 besluttede byrådet i Aarhus at intensivere og investere i arbejdet med nytteindsatsen for borgere med et integrationsbehov, efter regeringen havde præsenteret en 37-timers arbejdspligt. Hvordan denne indsats skal tilrettelægges, fremlægger Aarhus nu en model for.

– Det er en sund logik, at der med rettigheder følger pligter. Men det har samtidig været vigtigt for os at skabe en model for nytteindsats, som reelt hjælper aarhusianere med et integrationsbehov tættere på arbejdsmarkedet, siger Anders Winnerskjold (S), social- og beskæftigelsesrådmand i Aarhus Kommune, i en pressemeddelelse.