Ledelse
Navne

Direktionen i Hjørring skal tage sig af kommunaldirektørens opgaver

Økonomi- og arbejdsmarkedsdirektør Leif Johannes Jensen bliver konstitueret kommunaldirektør i Hjørring fra 1. april, men det bliver den samlede direktion, som skal varetage kommunaldirektøropgaverne.

Leif Johannes Jensen. Foto: Hjørring Kommune

11. 03. 2022 - kl. 10:59
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Tommy Christiansen, der har været kommunaldirektør i Hjørring siden 2009, skifter den 1. april arbejdsplads til Aalborg Kommune, hvor han skal være økonomidirektør og vicekommunaldirektør.

Det har ført til, at økonomiudvalget i Hjørring nu har besluttet, at kommunens direktion i fællesskab skal varetage kommunaldirektørens opgaver, og at økonomi- og arbejdsmarkedsdirektør Leif Johannes Jensen skal sidde for bordenden som konstitueret kommunaldirektør. Leif Johannes Jensen er konstitueret i stillingen, indtil der er fundet en ny til at stå i spidsen for Hjørring Kommunes organisation.