Folketinget
Skole

Flertal i Folketinget forlænger folkeskolens frihedsgrader

Et bredt flertal i Folketinget er blevet enige om, at det også i det kommende skoleår skal være muligt at konvertere al understøttende undervisning.

11. 03. 2022 - kl. 08:37
Tekst af Martin Pedersen, marp@kl.dk

Frihedsgraderne i folkeskolen, som blev vedtaget i Folketinget i juni 2021, forlænges til også at gælde i det kommende skoleår. Det er et bredt flertal i Folketinget enige om, skriver Børne- og Undervisningsministeriet i en pressemeddelelse.

Skoler og kommuner får også i skoleåret 2022/23 frihed til at konvertere understøttende undervisning til blandt andet tolærerordninger og delehold. De får derudover mulighed for at fravige målsætningen om fuld kompetencedækning og må i begrænset omfang undervise online i den almindelige undervisning.