KL
Energi
Miljø

Og de nominerede til klimaprisen er…

KL uddeler for første gang en klimapris ved Kommunalpolitisk Topmøde i næste uge. Nu offentliggøres de fire nominerede kommuner. Nørreådal i Viborg, en dæmning ved Odder, bæredygtigt byggeri i Køge og energifællesskaber i Middelfart dyster om førstepladsen.

Energifællesskaber i Middelfart er blandt de nominerede. Foto: Naturbyen

11. 03. 2022 - kl. 11:21
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

Klimaforandringerne er over os. Det optager lokalpolitikere og borgere. Landets kommuner arbejder på mange fronter med CO2 reduktion, grøn energi, klimasikring og meget mere.

KL indfører nu en ny pris –Kommunernes Klimapris – der skal uddeles hvert år. Den bliver uddelt første gang til Kommunalpolitisk Topmøde, som afholdes den 17.-18. marts i Aalborg.