6 resultater

Fælles plan skal sikre frivillige aftaler omkring drikkevandsboringer inden nytår

KL
Miljø
Teknik

Der er brug for at sætte tempoet op, når det kommer til beskyttelsen af boringsnære beskyttelsesområder. Det er KL, DANVA, Danske Vandværker, Landbrug & Fødevarer og Miljøministeriet blevet enige om.

Vejen dropper russiske investeringer, men det går mere ud over Ukraine

Økonomi
Ukraine

Vejens konservative borgmester er nu med på at droppe russiske investeringer, efter S og V meldte klart ud. Det betyder milliontab at trække investeringen. Det betyder paradoksalt nok også, at man må trække investeringer i Ukraine til en højere værdi, fordi de ligger samme investeringspulje.

I Sønderborg kan ukrainske flygtninge få overlevelseshjælp

Flygtninge
Integration
Ukraine

Nyankomne ukrainere i Sønderborg Kommune kan få overlevelseshjælp. Det betyder, at alle ukrainere, som endnu ikke har søgt asyl eller har arbejds- og opholdstilladelse i Danmark, kan søge om overlevelseshjælp ved kommunen. Kommunen gør det for at understøtte den store frivillige indsats, der er i gang lokalt.

Ideologisk venstremand i en rød hovedstad

Byråd
Teknik

For Jens-Kristian Lütken (V) er hverdagen i borgerrepræsentationen i København ofte en ideologisk kamp. Byens udvikling er vigtig for ham, men i denne tid fylder krigen i Ukraine også for den tidligere formand i BILBA, der har flere ture til Østeuropa i bagagen.

Ukrainere kan få integrationsuddannelse

Arbejdsmarked
Flygtninge
Integration

Regeringen og arbejdsmarkedets parter er blevet enige om, at personer, der er fordrevet fra Ukraine, skal have adgang til at deltage i integrationsgrunduddannelsen. At få fodfæste på arbejdsmarkedet er for mange den allerbedste vej til et godt liv i et nyt samfund, siger KL’s formand Jacob Bundsgaard.

Foreningslivet kan blive en motor for den grønne omstilling

Idræt