Vejen dropper russiske investeringer, men det går mere ud over Ukraine

Vejens konservative borgmester er nu med på at droppe russiske investeringer, efter S og V meldte klart ud. Det betyder milliontab at trække investeringen. Det betyder paradoksalt nok også, at man må trække investeringer i Ukraine til en højere værdi, fordi de ligger samme investeringspulje.

Borgmester Frank Schmidt-Hansen (K) meddeler nu, at Vejen dropper de russiske investeringer. Foto Vejen Kommune

14. 03. 2022 - kl. 16:30
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

I første omgang meddelte Vejens borgmester Frank Schmidt-Hansen (K), at man ikke ville droppe en investering på 1,2 millioner kroner i Rusland.

Set med borgmesterens og kommunaldirektør Ole Slots øjne var problemet, at investeringen lå i en pulje af investeringer på 25 millioner kroner, der alle skulle trækkes, hvis man skulle af med de russiske investeringer. Det ville formentlig betyde et tab i millionklassen.