7 resultater

Regeringens udspil er ikke den længe ventede reform af sundhedsvæsenet

Folketinget
Sundhed

Regeringens bud på en sundhedsreform indeholder kun få penge til det nære sundhedsvæsen og er ikke den grundlæggende reform af sundhedsvæsenet som kommunerne har efterspurgt.

KL bakker op om forbud mod salg af alkohol til unge

KL

Regeringen vil forbyde salg af alkohol til unge under 18 år og skabe en røgfri generation ved at forbyde salg af tobak til alle født efter 2010.

Wilbek: Der kommer rigtig mange ukrainere, men lad kommunerne klare det selv

Byråd
Folketinget
Flygtninge

Viborg har indtil videre modtaget over 300 ukrainske flygtninge, og der kommer flere. Placeringen af børnene bliver en udfordring, siger borgmester Ulrik Wilbek (V). Men kommunerne kan klare opgaven selv, og det er bedst uden for meget statslig indblanding, mener han dagen før særloven.

Hver anden sosu-stilling kan ikke besættes

Skole
Arbejdsmarked

Danske Kommuner bringer hver uge de seneste analyser og den seneste forskning. Forslag modtages gerne på viden@kl.dk.

Ministerie slår fast: PPR er et kommunalt ansvar

Udsatte børn og unge
Psykiatri
Social

Kommunen har det endelige ansvar for den pædagogisk-psykologiske rådgivning til anbringelsessteder i kommunen, lyder det fra Børne- og Undervisningsministeriet til Folketingets Ombudsmand.

Danskerne er rykket ud i naturen for at dyrke motion, men kommunerne er ikke fulgt med

Økonomi
Fritid
Idræt

Naturen er danskernes foretrukne idrætsanlæg. Der er brug for, at kommunerne har mere fokus på anlæg og drift, der understøtter den uformelle idræt og motion borgerne dyrker i det fri, fastslår ny rapport.