Folketinget
Sundhed

Regeringens udspil er ikke den længe ventede reform af sundhedsvæsenet

Regeringens bud på en sundhedsreform indeholder kun få penge til det nære sundhedsvæsen og er ikke den grundlæggende reform af sundhedsvæsenet som kommunerne har efterspurgt.

Foto. Claus Bech/Sundhedsministeriet

15. 03. 2022 - kl. 17:21
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

Da regeringen tirsdag eftermiddag præsenterede sit udspil til en ny sundhedsreform, skete det midt i København på Rigshospitalet.

Ikke på et sundhedshus i Tønder. Og ifølge KL’s formand Jacob Bundsgaard (S) er udspillet da også kun det første spæde skridt på vejen til den reformproces, der skal styrke det nære sundhedsvæsen og skabe bedre sammenhæng mellem de nye super sygehuse og den kommunale sundhedsindsats.