Byråd
Folketinget
Flygtninge

Wilbek: Der kommer rigtig mange ukrainere, men lad kommunerne klare det selv

Viborg har indtil videre modtaget over 300 ukrainske flygtninge, og der kommer flere. Placeringen af børnene bliver en udfordring, siger borgmester Ulrik Wilbek (V). Men kommunerne kan klare opgaven selv, og det er bedst uden for meget statslig indblanding, mener han dagen før særloven.

15. 03. 2022 - kl. 12:14
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

– Det er ret massivt det her. Der er kommet rigtig mange, siger Viborgs borgmester Ulrik Wilbek (V).

Der arbejdes på højtryk i Viborg Kommune for at håndtere situationen omkring de ukrainske flygtninge. Borgmesteren ser frem til at Folketinget onsdag vedtager særloven, der kan give kommunerne klarhed.