Beskæftigelse
Navne

Cecilia Lonning-Skovgaard trækker sig som borgmester efter medarbejderkritik

Beskæftigelses- og integrationsborgmesteren i Københavns Kommune Cecilia Lonning-Skovgaard (V) trækker sig efter kritik af ledelsesstil. Gruppeformand Jens-Kristian Lütken (V) overtager borgmesterstolen.

Efter længere tids kritik valgte Cecilia Lonning-Skovgaard (V) i går at trække sig som borgmester. Foto: Københavns Kommune

16. 03. 2022 - kl. 11:00
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

Tirsdag aften tog Københavns beskæftigelses- og integrationsborgmester Cecilia Lonning-Skovgaard (V) konsekvensen af kritikken af sin ledelsesstil og adfærd.

– Jeg har her til aften valgt at stoppe som beskæftigelses- og integrationsborgmester i København. Det gør jeg, da de mange negative pressehistorier i de seneste måneder skygger for partiet og for muligheden for at føre borgerlig-liberal politik i København. Det ønsker jeg ikke, skrev Cecilia Lonning-Skovgaard på Facebook.