11 resultater

Tønder går alternative veje for at løse massiv mangel på pædagoger til botilbud

Rekruttering
Social
Uddannelse

Tønder Kommune håber, et nyt uddannelsesforløb vil give flere pædagogiske kræfter til botilbud. Forløbet er udviklet i samarbejde med UC Syd og skal inspirere og motivere ufaglærte og medarbejdere med kort uddannelsesbaggrund.

Kalundborgs tal-mand er KL's nye, gamle formand

Byråd
Navne

Efter fire år som næstformand kan Martin Damm (V), borgmester i Kalundborg, igen kalde sig formand for KL. Den nordvestsjællandske borgmester, der på hjemegnen er blevet kaldt det talende excel-ark, vil kæmpe for ”ægte” frihed til kommunerne, og så går der sjældent en dag, hvor der ikke opstår fem gode idéer.

Her er KL's nye bestyrelse

Byråd
Navne

Martin Damm (V) er ny formand for KL, mens Jacob Bundsgaard (S) bliver næstformand. Også de øvrige navne i KL's nye bestyrelse er på plads, og der er både gengangere og nye navne blandt de 17 bestyrelsesmedlemmer.

En ustabil fremtid presser den kommunale velfærd

Økonomi
Beskæftigelse

Krigen i Ukraine og en mere ustabil verden kan have store økonomiske konsekvenser internationalt og lokalt. Hvis velfærden og specielt beskæftigelsesområdet i Danmark skal så stærkt, er der brug for færre lovkrav, lyder budskabet på Kommunalpolitisk Topmøde 2022.

Partiledere i overbudsrunde om frihed til kommunerne

Lokaldemokrati

Ingen partiledere er imod at sætte kommunerne fri. Men hvordan? Det var der særdeles delte meninger om i partilederdebatten på Kommunalpolitisk Topmøde.

Ny aftale om styrket undervisning for anbragte og udsatte børn og unge

Skole
Udsatte

Et flertal i Folketinget har indgået en aftale, der skal sikre kvaliteten af undervisningen for børn på dagbehandlingstilbud og anbringelsessteder. Aftalen giver blandt andet kommunerne et øget myndighedsansvar for dagbehandlingstilbud og specialundervisningstilbud på anbringelsessteder.