Byråd
KL
Navne

Kalundborgs tal-mand er KL's nye, gamle formand

Efter fire år som næstformand kan Martin Damm (V), borgmester i Kalundborg, igen kalde sig formand for KL. Den nordvestsjællandske borgmester, der på hjemegnen er blevet kaldt det talende excel-ark, vil kæmpe for ”ægte” frihed til kommunerne, og så går der sjældent en dag, hvor der ikke opstår fem gode idéer.

Foto: Jakob Carlsen

17. 03. 2022 - kl. 18:31
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Kigger man i den nye KL-formand Martin Damms (V) kalender, kan man støde på noget, som muligvis stikker lidt ud i forhold til mange af landets øvrige borgmestres kalendere. For Martin Damm, der netop har taget hul på sin fjerde periode som Kalundborg-borgmester, besluttede allerede som ny borgmester, at han skulle have tid. Tid til at tænke.

– Der er nok, der vil beskæftige dig i døgnets 24 timer. Da jeg startede som borgmester, blev der også planlagt alt muligt i min kalender, indtil jeg sagde stop. Så bookede jeg selv hele dage i min kalender, hvor jeg skrev: ”Her skal jeg tænke mig om.” Du er nødt til at skaffe dig noget tid til at reflektere og selv holde fast. Det er der, du kommer foran, fortæller Martin Damm.