Byråd
KL
Navne

KL-formand takker af efter fire år, der langt fra blev, som han havde regnet med

Perioden som formand for KL blev langt fra, som Aarhus-borgmester Jacob Bundsgaard (S) havde regnet med, da han for fire år tog hul på opgaven. En pandemi gav kommunerne opgaver og stillede KL-formanden overfor spørgsmål, ingen havde forudset.

Foto: Joachim Ladefoged / Ritzau Scanpix

17. 03. 2022 - kl. 06:40
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

I dag byder Jacob Bundsgaard (S), formand for KL og borgmester i Aarhus, velkommen til Kommunalpolitisk Topmøde i Aalborg. De seneste år har Topmødet været afviklet virtuelt på grund af coronakrisen, men i år mødes kommunalpolitikere fra hele landet – og ikke mindst over 1000 nyvalgte – for første gang i tre år. Det er også ved denne lejlighed, at KL’s nye bestyrelse konstituerer sig, og dermed bliver det også Jacob Bundsgaards – foreløbigt – sidste formandstale. Næstformand og tidligere formand Martin Damm (V) ventes nemlig valgt som ny formand for KL.

For Jacob Bundsgaard har det været fire travle år som formand for KL. Han glæder sig til, at der bliver lidt flere huller i kalenderen.