KL
Økonomi
Flygtninge

Særlov i kraft: Det bliver en historisk stor integrationsopgave

I dag træder særloven for de ukrainske flygtninge i kraft. Det bliver en stor opgave for kommunerne, men viljen og motivationen er i top i kommunerne og civilsamfundet, lyder det fra KL’s formand Jacob Bundsgaard (S), der roser det hurtige lovarbejde.

Foto Colourbox

17. 03. 2022 - kl. 11:14
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

I går blev den vedtaget i Folketinget, og allerede i dag den 17. marts træder den i kraft. Særloven for de ukrainske flygtninge, der er kommet til Danmark efter krigens start den 24. februar.

De skal have et sted at bo, de skal have CPR-nummer og bankkonto. Børnene skal i daginstitution og i skole og de voksne ud på arbejdsmarkedet. Særloven er det, der give kommunerne mulighed for at løse opgaverne.