KL
Lokaldemokrati

Ukraine kaster skygger over topmødet - og den kommunale virkelighed

Krigen i Ukraine giver ikke kun kommunerne travlt med at tage imod de mange flygtninge, der forventes at komme til Danmark. Årets økonomiforhandlinger bliver også svære, lød det fra KL-formand Jacob Bundsgaard (S), der åbnede Kommunalpolitisk Topmøde i Aalborg torsdag morgen.

Foto: Lars Horn/Baghuset

17. 03. 2022 - kl. 10:19
Tekst af Anna Törnqvist Jensen, antj@kl.dk

Det største kommunalpolitiske topmøde nogensinde med over 1.600 deltagere er torsdag formiddag blevet skudt i gang i Aalborg.

I tre år har det årlige topmøde ligesom meget andet været digitalt på grund af corona, og derfor havde både formand og næstformand for KL, Aarhus-borgmester Jacob Bundsgaard (S) og Kalundborgs borgmester Martin Damm (V), da også glædet sig ekstraordinært meget til at kunne byde velkommen til Kommunalpolitisk Topmøde 2022.