KL
Folketinget

Wammen med konkret løfte: Vi vil give kommunerne ”så stor frihed som overhovedet muligt”

Intet er som før, sagde finansministeren, der aflyste den rituelle stammedans og i stedet lovede at sætte alle kommuner fri.

Foto: Lars Horn/Baghuset

17. 03. 2022 - kl. 11:45
Tekst af Mads Brandsen og Anna Törnqvist Jensen

Også regeringens hilsen til KL’s topmøde bar præg af den verserende krig mellem Ukraine og Rusland. Som følge af situationen var det finansminister Nicolai Wammen (S) og ikke statsminister Mette Frederiksen (S), der overbragte hilsenen.

– De sidste tre uger har, som I ved, været præget af stor alvor og uforudsigelighed. Der er krig i Europa. En forfærdelig og en helt unødvendig krig. Det frie og demokratiske land Ukraine er blevet overfaldet af Putin, lød det fra Nicolai Wammen.