Navne

"Jeg vil gerne brede demokratiet mere ud over hele byen"

Christopher Røhl (R) har taget hul på sin anden valgperiode på Københavns Rådhus. Her prøver han at mindske afstanden mellem borgere og politikere i landets største kommune.

Pressefoto

21. 03. 2022 - kl. 10:31
Tekst af Mads Brandsen

Der er meget i Københavns Kommune, der bare ikke er som i andre kommuner. Indbyggertallet og økonomien for nu blot at nævne to parametre. Sidstnævnte illustreres i disse dage, hvor politikerne mødes for at forhandle om årets ”lille budgetaftale, den såkaldte overførselssag. Penge – fra 2021-budgettet, der af den ene eller anden grund ikke blev brugt.

Christopher Røhl (R), der siden valget har været gruppeformand for den seks mandater store radikale gruppe på Københavns Rådhus, ser frem til forhandlingerne, som han møder op med mange ønsker til.