Byråd
Udsatte børn og unge
Sagsbehandling

Partier kræver alle børnesager genåbnet

Et stort mindretal i kommunalbestyrelsen på Langeland vil have alle sten vendt, efter der er rejst kritik af kommunens sagsbehandling. Borgmester Tonni Hansen (SF) har fortsat tillid til forvaltningen.

Arkivfoto

23. 03. 2022 - kl. 19:49
Tekst af Mads Brandsen

Venstre og Radikale Venstre i Langeland Kommunalbestyrelse kræver nu, at alle sager om anbringelser af børn, hvor der er tvivl om forvaltningens sagsbehandling, skal genbehandles.

– Vi kan ikke lade borgerne stå tilbage med den tvivl, og derfor mener jeg også, vi skal ind og kigge sagerne igennem igen. I de sager, hvor der er rejst alvorlig tvivl om sagsbehandlingen, er vi nødt til at starte forfra, forklarer Karina Jørgensen til Fyns Amts Avis.