8 resultater

Gør klar til over 100.000 ukrainske flygninge: Det kræver realistiske forventninger, siger KL

Skole
Flygtninge

Regeringen har fredag eftermiddag meldt ud, at man gør klar til at kunne tage imod over 100.000 ukrainske flygtninge. Det kalder på en koordineret indsats og realistiske forventninger til, hvad kommunerne kan løfte, lyder det fra KL’s formand og næstformand.

Fredericia afskediger borgervejleder efter ballade

Navne
Byråd

Borgervejlederen i Fredericia bliver nu afskediget af kommunaldirektøren efter utilfredshed med hans opførsel.

Kommunernes nye kulturforkæmper

KL
Erhverv
Fritid

Den unge silkeborgenser vandt Radikale Venstres favoritpost i KL’s bestyrelse. Som formand for kultur-, erhverv- og planudvalget glæder den erfarne 28-årige Johan Brødsgaard fra ”Danmarks outdoorhovedstad” sig til at arbejde for kultur og erhvervsudvikling i alle landets kommuner.

København finder ny kultur- og fritidsdirektør i egne rækker

Navne

Hidtidig plandirektør i økonomiforvaltningen Søren Tegen Pedersen bliver topchef i kultur- og fritidsforvaltningen til maj.

Regionerne vælger ny formand

Lås ikon

Danske Regioner har på sin generalforsamling valgt Anders Kühnau (S) som ny formand efter Stephanie Lose (V).

Minister afviser valgobservatørers kritik: ”Systemet er velfungerende”

Folketinget
Valg

Selv om Europarådets observatører kritiserede, at kandidater var til stede under valghandlingen, agter indenrigs- og boligminister Kaare Dybvad Bek (S) ikke at foretage sig noget.