KL
Erhverv
Fritid

Kommunernes nye kulturforkæmper

Den unge silkeborgenser vandt Radikale Venstres favoritpost i KL’s bestyrelse. Som formand for kultur-, erhverv- og planudvalget glæder den erfarne 28-årige Johan Brødsgaard fra ”Danmarks outdoorhovedstad” sig til at arbejde for kultur og erhvervsudvikling i alle landets kommuner.

Til trods for sine kun 28 år har Johan Brødsgaard (R) otte års erfaring som kommunalpolitiker, som han glæder sig til at bruge, når han som KL-formand skal føre kommunalpolitik på landsplan. Foto: Lars Horn/Baghuset

25. 03. 2022 - kl. 11:41
Tekst af Thomas Kokholm Nielsen

Der går ikke lang tid, før vi er i gang med at tale om Johan Brødsgaards fagområder som ny formand for KL’s udvalg for kultur-, erhverv- og planudvalget. Han har nemlig lige været til møde med en stribe kommuner i de smukke Dollerup Bakker syd for Viborg.

– UdviklingHærvejen er et samarbejde mellem kommuner, hvor hærvejen går igennem. Det handler om udvikling af turisme og kulturtilbud. Det er meget interessant. Og det er oplagt at arbejde med det aktiv i disse år, hvor øko- og kulturturisme er i vækst, siger Johan Brødsgaard.