7 resultater

Hvert tredje barn med særlige behov vil ikke i skole

Skole
Inklusion

Børn med særlige behov har oftere lyst til at blive hjemme fra skole, og de oplever i højere grad end børn uden særlige behov, at de ikke lykkes i skolen. Det viser en ny analyse fra Børns Vilkår.

Da bægeret flød over, og Jamil forlod Socialdemokratiet

Byråd
Navne

Jamil Nofal Cheheibars store politiske idol er Poul Nyrup. Han har siddet i Hillerød byråd som Socialdemokrat siden 2005, men i sidste uge flød bægeret over for den 65-årige politiker og købmand med flygtningebaggrund.

Stadsarkitekt fritstilles øjeblikkeligt efter ulovlige aftaler

Byggeri
Byudvikling
Navne

Peder Baltzer Nielsen blev hjemsendt i december, men har nu indgået en fratrædelsesaftale med kommunen.

Ny hjemmeside skal hjælpe ukrainere i job

KL
Arbejdsmarked
Ukraine

Partnerskab om ukrainere i job har oprettet en ny hjemmeside, der skal give ukrainske flygtninge et overblik over deres jobsøgning i Danmark.

Klasselokalerne har stadig dårligt indeklima, og det påvirker trivslen

Skole
Klima

Indeklimaet i klasselokalerne er stort set uændret siden 2009, viser en ny undersøgelse. Den dårlige luftkvalitet påvirker skoleelevernes trivsel og koncentrationsevne.

Rødovre får nej til krav om ”betalbare boliger”

Byudvikling

Man kan ikke sælge et areal med krav om, at der opføres boliger, der er til at betale, fastslår Ankestyrelsen, der påpeger, at kommunen i stedet kan sælge arealet til en boligforening.